czwartek, 18 lutego 2016

Kursy fotograficzne naprawdę działają!



 Kursy nawet dla tych co myślą, że wszystko wiedzą

Nie wiem kto wpadł na pomysł organizowania kursów dla początkujących fotografów ale to musiał być bardzo mądry człowiek. Bez wątpienia ponieważ obecnie dla wielu fotografów to jedyna możliwość na podniesienie umiejętności. Co istotne kursy nie ograniczają się tylko do podstaw. Tak naprawdę nawet prawdziwi mistrzowie aparatu mogą nauczyć się czegoś ciekawego.
W ostatni weekend wybrałem się właśnie na taki dwudniowy kurs organizowany przez renomowaną szkołę fotografię. Nie ukrywam, że trochę mnie to kosztowało ale dzisiaj nie żałuję żadnej złotówki wydanej na tego typu naukę. Dzisiaj wiem więcej, widzę więcej i robię lepsze zdjęcia. Jak to możliwe w 2 dni zapytacie. A ja Wam odpowiem: z dobrym nauczycielem nauka skrócić może się nawet kilka razy. 

Osobiście miałem mieć przyjemność udziału w kursie „wykorzystanie światła fotografii”. Kurs odbywał się w komfortowej Sali oraz…opuszczonej fabryce. Tak tak. Głównym punktem były ćwiczenia praktyczne jakie odbywały się w niesamowitym miejscu. Pełnym tajemnic i bardzo fajnym dla fotografa. Można było się pobawić światłem zarówno naturalnym które padało przez wielkie okna i częściowo odkryty dach oraz światłem sztucznym, które dobierane było we współpracy z prowadzącym. Prawdę mówiąc już podczas teorii wiedziałem, że dobrze trafiłem. A trafiłem na bardzo kompetentnego nauczyciela, który widać zjadł zęby na fotografii. Dzielił się z nami przede wszystkim swoim doświadczeniem a nie korzystał z nudnych książek. To byłą żywa pogadanka o odpowiednim wykorzystywaniu światła jeśli chodzi o fotografię. Najbardziej podobały mi się jednak zajęcia związane z praktyką. Mieliśmy świetny team, który był żądny wiedzy. Dlatego na praktyce wiedze wręcz chłonęliśmy.

Zdjęć wyszły bardzo dobrze jednak to co najbardziej mnie zdziwiło to szybkość z jaką przyswajałem wiedzę. Idąc na zajęcia o świetle w fotografii wiedziałem tylko podstawowe rzeczy a wyszedłem z nich jako ekspert. Oczywiście może trochę przesadzam niemniej jednak imponująca jest różnica w wiedzy obecnie a przed kursem. Dlatego mogę go polecić właściwie każdemu kto tylko interesuje się fotografią na najwyższym poziomie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz